Maus 3

FONKSİYONEL VE KULLANIMA UYGUN


Euro-Maus şeker pancarlarının temizlenmesi ve tarla yanındaki toplama yerinden yoldaki kamyona yüklenmesi için, kendi gücüyle hareket eden bir iş makinesidir. Euro Fare 3 ile her saat 550 t şeker pancarı etkili şekilde temizlenip yüklenebilmektedir.


YÜKSEK MANEVRA KABİLİYETİ VE HIZLI ÇEVİRME

Yol sürüşü

Euro-Maus yolda otomotiv sürüş yöntemiyle kullanılmaktadır bu demek oluyorki istenilen hız mümkün olduğu derecede alçak motor torku ve en aza indirgenmiş yakıt tüketimiyle sürülmelidir. Sürüş pedalı kullanıldığında, hareket düzeneği ve motor torku birlikte çalıştırılmaktadır. Elektro pnömatik vites kolu sürücüyü rahatlatır ve güvenli şekilde hatalı vites değiştirmeyi önlemektedir. 20 km/h (isteğe bağlı 25 km/h) maksimum hız, simdiden ekonomik 1250 U/dak (daha doğrusu 1550 U/dak)’ya ulaşılabilmektedir.


Hızlı çevirme

„euro-MAUS“ sürücü inmeden, 2 dakika içerisinde nakil konumundan çalışma konumuna gelebilmektedir. Bu, mahsul yığınlarının arasında hızlı ve konforlu değişim sağlamaktadır. Az dayanıklık süreleri, pancar yüklemelerinde yüksek vuruş gücü sağlamaktadır.

KONFOR KABİNİ

ROPA’nın kendi tasarımı olan euro-kabini, modern tasarımıyla, birinci sınıf görüşüyle ve muhteşem ses yalıtımıyla birleştirilmiş, fizyolojik olarak yüksek kalite ve konforlu bir çalışma yeri oluşturulmuştur. Aynı şekilde kavislenmiş ön camlar size, mükemmel bir görüş sunmaktadır. Sürücüye, aşağıya doğru çekilen görüş kenarlarından, ergonomik olarak doğru oturma pozisyonundan tüm alım genişliğine mükemmel bir bakış sunulmaktadır.

Renklendirilmiş tam cam kaplama, ayarlanabilir direksiyon sütunu, hava yaylı konforlu koltuk, audio sistemli MP3-CD çalar, derinlemesine gidişinin video denetlenmesi ayrıca pnömatik katlanabilir ve ısıtılmış dış aynalar her türlü istekleri gerçekleştiren bir çalışma yeri sunmaktadır. Son dilekleriniz yerine gelsin diye de, size isteğe bağlı olarak hidrolik yağ deposunuda ısıtan sabit ısıtıcı ve seri halinde kademesiz üfleme tork dengeleyici klima otomatiği sunabilmekteyiz.



Sürücü yeri

Döner koltuk entegre edilmiş kullanım konsolu ve yeni renkli termalle birlikte yaklaşık 250° döndürülebilmektedir. Böylelikle, yükleyici ve alım, sürücünün, istediği oturma pozisyonunda, görüş alanında bulunmaktadır. Kullanım konsolu ve yaylı koltuk, sürücünün sağlığı ve güç verimliliği açısından çok önemli olan rahat oturma pozisyonunu alabilmesi için, kişisel ayarlanabilmektedir. Döner koltuk her pozisyonda bir düğmeye basmayla kilitlenebilir, ki yan eğimlerdeki yüklemelerde oturuş pozisyonu fiziksel çaba gerektirmeden muhafaza edilmektedir.



Kullanım

Sağ yönlendirme koluyla, yükleme için tüm önemli fonksiyonları, alımın derinlemesine gidişini yönlendirebilir, tahrik elemanlarını özel olarak değiştirebilir ve hatta rezervasyon içinde kullanabilmektesinizdir. Tabiri caizse tüm makine bir elinizde ve öteki elinizde telsiz ya da telefon için boş durumdadır. İster sol ya da sağ tarafa yükleyin, yönlendirme kolundan yükleme yönü değişimini yükleyicinin kontrolünü hep aynı şekilde yapabilmektesinizdir.

ALIM SİSTEMİ

ESNEK TEMİZLİK AYARI İÇİN 8,7 METRE



Pancar yığını, 8,70 m genişliğindeki ve eşsiz ROPA alımından, sola ve sağa eşit şekilde bölünmektedir. Excenter üzerinden sürekli tahriklenen orta uç, mahsul yığınının gevşemesine aynı anda pancar akışının eşit şekilde bölünmesini sağlamaktadır. Bu sistemde, pancar yığınındaki makinenin beslenmesi için düşük güç gereksinimi gerekmektedir. Orta bandta serbest alan ve tüm alım genişliğindeki eşit kir dağılımı bu alım konsepti için çok önemli avantajlar sağlamaktadır.

Parmak tamburları, pancar yığını zemininin 7 santimetre altına kadar çalışabilmektedirler. Böylelikle şeker pancarları, çok korumalı şekilde aşağıdan kaldırılıp ve sonrasında gelen silme tamburu üzerinden iki gönderim tamburlarına nakledilmektedirler. Bu eş zamanlı temizlemede, pancar akışını dışarıya doğru eşit derecede sağlamaktadır. Alım masasının sol ve sağ tarafındaki pancarlar, PU kavrama parmakları yardımıyla temizlenmektedir ve aynı anda ters sürüş şeklinde çalışan 4 tane sıkıştırma tamburlarına gönderilmektedir. Didikleme etkisinden dolayı, toprak, yaprak ve kesme artıkları aynı şeklide çimlerin ve ot parçalarınında yoğun olarak temizlemesini sağlamaktadır. Mahsül yığınına getirilmiş kıyılmış otta, didikleme tamburları tarafından temizlenmektedir ve alımın altına koyulmaktadır.

Güvenli şekilde alım, yoğun temizleme, kir payının eşit derecede dağılımı ve Euro-Maus’un düşük bakım masrafı, yüksek pancar kalitesi ve pancar ekimindeki, pancar naklindeki vede yığın alt tabakasının işlenmesindeki minimal masraflarının esasıdır.

SON TEMİZLEME

Yüksek yükleme gücü – korumalı son temizleme

Pancar koruyucu, yüksek dayanıklı ve yumuşak PU kavramalı ROPA’nın orta bandı, şeker pancarlarınızı hızlı ve korumalı şekilde kabinin altından bir dahaki temizleme elemanına nakletmektedir. Pancar akışı döner koltuktan rahatca gözlemlenebilir. Orta bantın kapatılmasıyla birlikte alım ve besleme hareketi kendiliğinden kapanmaktadır.

Orta banttan yükleyiciye giden yolda, elek zincirleri temizleyicisi ya da didikleme tambur temizleyicisi arasında seçim yapabilmektesinizdir. 90 cm genişlikteki elek bandı, orta ve hafif zeminlerde, terminalden kademesiz tork ayarı değişimi aracılığıyla, iyi temizlik etkisine ulaşılabilmektedir.


Elek zincirli temizleyici

Hafif ve orta zeminler için, iyi temizleme sonuçları alabilmek için 90 cm büyüklüğünde temizleme bandı.


Didikleme tamburlu temizleyici

Aynı zamanda ağır zeminlerde ve ot fazlalıklarındada etkili temizleme.

3 dikişli sert kaplamalı küvet şeklinde konumlandırılmış tamburlardan dolayı daha az aşınma.

MOTOR

Bir sağlam çerçeve konstrüksiyonuna, 220 KW/299 PS gücünde Mercedes Benz sıralı motor OM 926 LA entegre edilmiştir. 1200 Nm’deki maksimum torkuyla, 1300-1600 U/dak’yla tork alanları açılmaktadır. Yeni tahrik konseptiyle, yükleme havası soğutucusuyla, ekonomik turbo motoru bir önceki modeline göre, yüklemede %12 daha az motor torku sağlamaktadır. Hasar kaybı oluşmadan, yakıt filtresi kirliliği göstergesi erkenden uyarmaktadır. Ses mahfazalı motordaki tahrik hattı açık şekilde inşa edilmiştir ve kontrol ya da bakım çalışmaları için kolay ulaşılabilinmektedir. Otomatik germeli düz kayış tahriği, iki jeneratöre, su pompasına ve klima kompresörüne bakım gerektirmeyen güç iletimi sağlamaktadır. Batarya kapağı açılabilir ve durma basamağı olarakta kullanılabilmektedir.


Verimli hidroliği tork azaltımını mümkün kılmaktadır

Euro Fare 3 güç aktarımı için, çok yüksek verimli, hidrolik tesisatla donatılmıştır. Tüm çalışma hidroliğinin beslemesi, çok az motor torkunda dahi yüksek yağ verimi sunan yeni Load-Sensing hidrolik pompa üzerinden sağlanmaktadır. Büyük kombi ters akım filtresi, tanka geri akan bütün yağ akışını temizlemektedir. Ayrıca yüksek basınç filtresi, tüm çalışma hidroliğini kirlenmelere karşı korumaktadır. Basınçlı yağ dolaşımıyla ve yük vitesli lamelli kavramalı yeni pompa aktarma kutusu, bütün çalışma tahriklerin devreye alınmasıyla, dizel motorunun çok düşük dış sıcaklıkta dahi hafifce çalıştırılmasını sağlamaktadır. Şanzıman yağlanmasının yağ miktarının denetlenmesi için, yağ ölçüm türbini kurulmuştur. Pompa transfer şanzımanının optimal korunmasını, ek olarak iri ve hasas filtreler sağlamaktadır.

Ürün kataloglarını indirmek için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz...